BEGIN TYPING YOUR SEARCH ABOVE AND PRESS RETURN TO SEARCH. PRESS ESC TO CANCEL

Szeptember

Szeptember elején lezajlottak az első találkozások a napközik igazgatónőivel és pedagógusaival. Nagyon megnyugtató volt számomra, hogy ilyen nagy örömmel és lelkesedéssel fogadtak bennünket. Igazán kíváncsiak ránk és minden segítséget megkapunk ahhoz, hogy együtt tudjunk tanulni a kisgyerekekkel. A szeptember első hetei még nem zajlottak oktatással, hiszen a gyerekeknek is szokniuk kellett az új vagy a nyári vakáció miatt rég nem látott óvodát.

Így lehetőségünk nyílt egy kis kirándulásra. Rengeteg ötletet kaptunk, hogy miket lenne érdemes megnézi szerte az országban, így nem volt könnyű dolgunk eldönteni, hogy merre is vegyük az utunkat. Ilyenkor is hálás voltam, hogy van csapatunkban egy fiú, ő egészen máshogy, sokkal egyszerűbben gondolja át a dolgokat, ami sokszor megkönnyíti döntéseinket. Az utazásunk a következőképp alakult: Székelyudvarhely – Segesvár – Nagyszeben – Transzfogaras – Craiova – Törcsvár – Brassó – Székelyudvarhely.

Merci2

Utunk minden állomása lélegzetelállító volt. Az utazás maga pedig hatalmas élmény. Mivel hosszasan nem szervezkedtünk előtte minden percünk kiszámíthatatlan volt és ez nagy szabadságot adott ahhoz, hogy bármikor bármiről dönthessünk. Hogy éppen mit akarunk megnézni, hol akarunk több időt tölteni, illetve az is, hogy aznap hol alszunk. És minden kérdésben, közösen, csapatként hoztunk döntést. Az első éjszakánkat egy nevenincs kis helyen töltöttük Nagyszeben belvárosának közelében. Nagy szerencsénk volt vele, hiszen akkor jutott csak eszünkbe, hogy nincs hol aludjunk, amikor átléptük a város határát. Ezután a Transzfogarason át mentünk Craiova-ba. Craiova igazából a fő célpontunkká vált, hiszen Bukarestben szerzett új barátaink nagy része ott tölti az önkéntességét. A város nem vált a szívünk csücskévé, de az emberek annál inkább. Azok az emberek, akik egy hét ismeretség után befogadtak bennünket otthonukba és a legnagyobb szeretetüket adva láttak bennünket vendégül nem csak egy, hanem két éjszakán át. Nagyon nagy élmény volt viszont látni őket, és érezni azt, hogy ilyen rövid idő után is ilyen közvetlen kapcsolatok alakulhatnak ki. Még ha ez csak erre a rövid időre tart, amíg itt vagyunk Romániában.

Merci3

„egy hét ismeretség után befogadtak bennünket otthonukba és a legnagyobb szeretetüket adva láttak bennünket vendégül”

Craiova után Törcsvárra indultunk. Az út során megálltunk pihenni, ahol egy nagyon aranyos román nénike árult. Egy szót sem értett abból, amit mondunk, s mi is keveset, de maradandó élmény lett számunkra, amit a kérésére készített szelfivel meg is örökítettünk. Fáradtan érkeztünk meg úticélunkhoz, ahol sátrazni akartunk, de nagy meglepetésünk drágább volt a kemping, mint egy hostel foglalása. És tanultunk egy fontos tételmondatot még Bukarestben „Eu sunt voluntar, nu am bani”. Így úgy döntöttünk, hogy Brassóba megyünk és ott benézünk egy couchsurfing találkozóra, hátha kapunk szállást valahol. Hát szállást nem, de új barátokat ismét találtunk. Miután másnap megnéztük Brassó városát hazaindultunk. Amilyen jó volt az út, pont olyan jó volt hazaérni is, kicsi szeretett városunkba. Akármerre is visz az utad, jó, ha van egy otthon, ahova visszatérhetsz.

Hazaérkezésünk után fogtunk neki igazán a következő egy év munkájának. Az így szerzett tapasztalatokról még később fogok beszámolni. De egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy minden percét nagyon élvezzük. Kezdetben nehéz volt elképzelni számomra, hogy hogyan fognak zajlani ezek a foglalkozások, hiszen a törökök nem tudnak magyarul, s még ennyi gyerekkel egyszerre sosem volt tapasztalatom. De minden köszönetem megilleti a pedagógusokat, hiszen segítségükkel meglepően könnyen zajlik minden, és a gyermeket is, nagyon ügyesek figyelmesek és könnyen tanulnak, az a szeretet pedig, amit kapunk tőlük szinte felfoghatatlan és megmagyarázhatatlan. Sokan mondják, hogy gyerekekkel lenni igazán jó, így örökre fiatal marad az ember. És ez így is van.

ÍRJ HOZZÁSZÓLÁST

Kérünk légy udvarias, nagyra értékeljük! Az e-mail címedet bizalmasan kezeljük. A hozzászóláshoz kérünk töltsd ki a szükséges mezőket.